Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara

Lazerle idrar kaçırma tedavisi Ankara; cerrahi kesiler yapılmadan, ameliyatsız ve ağrısız bir şekilde idrar kaçırma sorununun tedavi edilmesini sağlar. İdrar kaçırma, yetişkinlerde de oldukça yaygın görülen bir problemdir. Farklı nedenlerle yaşanabilen bu sorun, kişinin sosyal yaşamını ciddi şekilde etkileyebilir. Bu nedenle idrar kaçırma hafife alınmaması, mutlaka tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlıktır. Günümüzün modern lazer teknolojisi sayesinde sosyal yaşam ve iş hayatı etkilenmeden, en konforlu şekilde idrar kaçırma tedavisi mümkündür.

Ankara lazerle idrar kaçırma tedavisi hakkında tüm merak ettikleriniz için Op. Dr. Ayşe Barutçu ile iletişime geçebilir, kliniğimizden randevu alabilirsiniz.

Yetişkinlerde İdrar Kaçırma Neden Olur?

İdrar kaçırma, çocukluk döneminde zaman zaman olabilen ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Ancak yetişkinlerde idrar kaçırma, tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlık olarak kabul edilir. Yetişkinlerde idrar kaçırmanın nedenleri ise üç başlık altında incelenebilir:

• Stres tipi idrar kaçırma nedir? Neden olur?

Stres tipi idrar kaçırma; karın bölgesinde basınç oluşması sonucu idrarın tutulamaması durumdur. Sanılanın aksine duygu durumu ile ilgili değildir. Gülme, hapşırma vb. eylemlerde karında oluşan basınç anında idrarın kaçmasıdır. Stres tipi idrar kaçırmanın başlıca nedenleri ise ileri yaşlarda gebelik, zorlu doğumlar, aşırı kilo ve menopozdur.

• Taşma tipi idrar kaçırma nedir? Nedenleri nelerdir?

İdrar sırasında mesanenin tam olarak boşalmaması ve kalan idrarın birikmesi, taşma tipi idrar kaçırmaya neden olur. Taşma tipi idrar kaçırmanın en yaygın nedenleri ise rahimde düşme olması, şeker hastalığı ve mesaneye bağlı sinir hücrelerinde hasar oluşmasıdır.

• Sıkışma tipi idrar kaçırma nedir? Neden olur?

İdrarın aniden gelmesi ve aniden idrara çıkma isteği ile idrarı tutamama durumudur. Mesanede taş olması, prostat kanseri tedavisi, kas ve sinir sistemi hastalıkları ve kadınlarda idrar yolu rahatsızlıkları başlıca nedenidir.

• Karışık tip idrar kaçırma nedir? Neden olur?

Sıkışma tipi idrar kaçırma ve stres tipi idrar kaçırma şikâyetlerinin aynı anda yaşanması sonucu ortaya çıkan idrar kaçırma türüdür. Özellikle yaşı ilerleyen hastalarımızda sık görülen bir durumdur.

Yetişkinlerde İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma tedavisi, altta yatan nedenlere göre farklı yöntemlerle yapılabilir. Cerrahi ya da medikal ilaçlardan, kegel egzersizlerinden faydalanılabilir. Günümüzün modern lazer uygulamaları, idrar kaçırma tedavisinde giderek daha fazla tercih edilmektedir. Günlük yaşamı olumsuz etkilemeden, aksatmadan, pratik bir şekilde sonuç alındığı için de oldukça avantajlıdır.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara Kimlere Yapılabilir?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi, genel sağlık durumu iyi olan, her yaştan hastamıza uygulanabilir. Özellikle orta ve hafif dereceli idrar kaçırma sorunu olan hastalarımız için idealdir. Aynı zamanda karışık tip idrar kaçırma tedavisinde de kullanılabilir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Lazerle idrar kaçırma tedavisinde herhangi bir cerrahi kesi yapılmaz. Bu nedenle işlemden sonra da ağrı ve acı hissedilmez. Uygulama sırasında genellikle dayanılmaz ağrı ve acı hissedilmez. Bu nedenle anestezi de yapılmamaktadır.

• Lazerle idrar kaçırma tedavisinde hastalarımız jinekolojik muayene masasına alınır.
  • Gerekli kontroller yapıldıktan sonra spekulum ile hastaya uygun pozisyon verilir.
  • Sonrasında lazer uygulamasına başlanır.

İdrar Kaçırma Tedavisinde Lazerin Etkisi Nedir?

Vajinal bölgeye uygulanan lazer, foto termal etkisi sayesinde bölgedeki dokuları ısıtır. Böylece kolajen üretiminin artması ve idrar torbasını yerinde tutan kasların güçlenmesi sağlanır. Bu süreçte aynı zamanda pelvik kaslar ve vajen de sıkılaşır. Dolayısıyla idrar kaçırma şikâyetlerinde de azalma olacaktır.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara Ne Kadar Sürer? Kaç Seansta Yapılır?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi yaklaşık 20 – 25 dakika süren bir işlemdir. En etkili sonuçların alınması için ise genellikle iki veya üç seans yapılması tercih edilir. Bu süreçte dokuların dinlenmesi ve yeni bir seansa hazır olması için ise yaklaşık 4-6 haftalık ara verilmesi tercih edilir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara Fiyatları

Lazer uygulamalarında cerrahi kesi yapılmadığı için ameliyat sonrası oluşan enfeksiyon riski yoktur. Bu da hastalarımızın daha konforlu bir şekilde tedavi sürecini geçirmesini ve günlük yaşamına kesintisiz devam etmesini sağlar. Özellikle hafif düzeyde idrar kaçırma sorunu yaşayan kişiler, lazer uygulamaları sayesinde kısa sürede bu sorundan kurtulabilmektedir. Ankara lazerle idrar kaçırma tedavisi fiyatları 2023 ise hastalarımızın ihtiyaçlarına ve seans sayısına göre değişebilir. Kliniğimizi arayarak, Ankara lazerle idrar kaçırma hakkında tüm merak ettiklerinize yanıt bulabilir ve fiyatlarımızı öğrenebilirsiniz.

Şimdi Ara!